Alla inlägg under maj 2014

Av Eva - 7 maj 2014 09:35

En helt vanlig onsdag.

Har gått av mitt jobb nu på morgonen, hunnit handla till middagen ikväll. Ikväll blir det en go värmande korvstroganoff vilket behövs denna regniga och något kalla dag.

Nyss varit ute med Bonzo i regnet, tur han inte gillar regn, blir inga långa rundor alls när det regnar.

Nu är där 11 dagar kvar tills vi  ska upp till Buskelunds kennel i Mörrum och välja ut vår lille valp.

I morgon trosdag blir dom små trollen 4 v, inte alls söta!!

Valpen som ska heta Buskelunds Efesos eller Buskelunds Efez kommer vi att kalla Efes. Att vi inte vet vad han kommer att heta i stamtavlan beror på att det par som ska välja valp före oss har oxå valt namnet Effes fast med den stavningen. Vilka är liksom oddsen att just dom valt detta namn!!!??!! Men Buskelunds Efesos blir kanon för vår del, då Efesos är ett av världens sju underverk!

Detta underverk ligger i Turkiet! Turkiet som vi älskar och jag har besökt mååånga gånger och kommer att åka dit mååånga gånger till. Vi åker till en pärla som heter Bitez, en liten by som bara utstrålar värme och kärlek!

Jag slipper ge mig iväg och hämta mina grabbar idag, dom ville åka skolbussen hem, och det säger jag inte nej till, skönt att slippe ge sig ut i detta pinkeväder, det räcker med hundrundorna.

Hela familjen är i extas och kan knappt vänta tills den 18 maj då vi äntligen ska få komma och hälsa på alla valparna och välja ut en liten påg till oss, sen den 5 juni kör vi dessa 13 mil och hämtar vår lille Efes.

Det kommer att bli en jobbig tid under valp stadiet, men det är det värt.

Belgaren är inte lik nån annan ras, den är väldigt speciell, men en gång belgare alltid belgare.

Min förra hund som tyvärr inte finns med oss längre var en blandning mellan Schäfer och Groendal, men jag vet inte vart Schäfer generna hamnade hos henne, för hon var en belgare ut i klorna i både sätt och beteende. Min underbara Tanya ♥

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards